Pokerus the coastal town

~ Valinta on sinun ~
 
PääsivuFAQKalenteriHakuKäyttäjälistaKäyttäjäryhmätRekisteröidyKirjaudu sisään

Jaa | 
 

 Knieja - Flygon - Johtaja

Näytä edellinen aihe Näytä seuraava aihe Siirry alas 
KirjoittajaViesti
Kasetti
asd
avatar

Viestien lukumäärä : 2117
Join date : 21.10.2010
Paikkakunta : Nangijala

ViestiAihe: Knieja - Flygon - Johtaja   Ti Joulu 01, 2015 11:21 pm

KUVA

Pokemon: Flygon
Tyyppi: Maa/lohikäärme
Nimi: Knieja
Ikä: 31 vuotta
Sukupuoli: Uros
Jengi: Dawn
Asema: Johtaja

Ulkonäkö: Näyttäytyessään julkisesti tuo seisoo normaalisti kahdella jalalla ja on kuin normaali Flygon, mutta ryhti on huono. Se kulkee pää alhaalla, ja kohottaa sen vain jos on tarve nähdä kauemmas tai puhua kovalla äänellä, tai mikäli se haluaa osoittaa asemaansa. Silmiä suojaavat punaiset suojat ovat tummentuneet, joten niistä on hankala nähdä läpi ulkoapäin. Knieja itse näkee suojien läpi hyvin, mutta huonommin kuin ennen. Onkin välillä hankala sanoa, millä tuulella Knieja on, sillä tuon tunteet kuvastuvat yleensä tuon silmistä. Silmät ovat kuitenkin näkyvissä oikeassa valaistuksessa. Oikean suojan päältä kulkee kaksi arpea, mutta suoja on kuitenkin ehjä. Vaikka oikea silmä on näkökykyinen ei se kuitenkaan näe itse lasin läpi kunnolla, joten tiettyjen kulmien näkeminen oikealta puolen on vaikeaa.

Siivet ovat suuret ja salmiakkikuvion muotoiset. Vasen siipi on melko riepaleinen, joten yleensä Knieja liitää lentämisen sijasta. Lentääkkin voi, mutta kovin korkeaan tai pitkään lentoon siivistä ei ole. Oikea siipi on ehjä.
Ruumis on normaalirakenteinen, joskin hieman kankea aukeilla paikoilla. Vatsaa pitkin kulkee kylkeen ulottuvat arvet, jotka aika on jo haalistanut. Knieja on oppinut painamaan siipensä itseään vasten, sillä on tottunut autiomaan sijasta elämään metsänläheisissä paikoissa. Kaupungissa ollessaan se viihtyy paikoissa, joissa on jotain ympärillä. Se onkin hyvä kiipeilemään isosta ruumistaan huolimatta, sillä tarvitsee korkeita paikkoja liitääkseen eteenpäin. Siitä syystä pienehköt kädetkin ovat kehittyneet vahvoiksi. Häntä on pitkä, ja sen avulla Knieja saa pidettyä tasapainon liitäessään tai lentäessään. Hännän päässä olevat salmiakkikuviot ovat kuitenkin normaalista poiketen osaksi toistensa päällä, mikä voi välillä vaikuttaa tasapainon hallinnassa. Hännän päähän on kiedottu mustalla nauhalla sinertävä Dawn-stone, joka kertoo johtajan asemasta. (Ei näy kuvassa.)

Kuva oikeasta silmästä

Luonne: Johtajalta voisi odottaa tiukkaa asennetta ja kovaa kurinpitoa, mutta Kniejan tapa johtaa on enemmänkin rauhallinen ja kärsivällinen. Se kohtaa jokaisen uuden ja vanhan jenginsä jäsenen avoimesti, kunnioittavasti ja kärsivällisesti, pyrkien ajattelemaan jokaisesta positiivisesti, tiedostaen kuitenkin, ettei se ole aina mahdollista. Tietää, milloin ei voi suhtautua kovin joustavasti uusiin persooniin, ja saattaa joskus olla hieman vainoharhainenkin uusiin persooniin tutustuessaan.
Suhtautuminen omiin jengiläisiin on ystävällistä ja luottavaista, mutta Kniejan täydellistä luottamusta on hyvin vaikea saada; Kniejaa on lähes mahdotonta saada puhumaan elämästään jengin ulkopuolella. Knieja kuitenkin luottaa jengiläisiään tekemään tärkeitäkin tehtäviä, uskoen joskus liikaakin jengiingsä, jolloin saattaa luottaa jengiläisiinsä hieman turhankin helposti.
Koettaa aina neuvoa ja opastaa jengiläisiään parhaansa mukaan, eikä mielellään jätä ketään yksin ongelmiensa kanssa. Ottaa johtajansa roolin nöyrästi, pitäen itseään samalla tasolla jengiläistensa kanssa tiettyyn pisteeseen saakka. Käyttää kuitenkin asemaansa hyväkseen jos tilanne sitä vaatii. Antaa yleensä lievemmille vihollisille toisen mahdollisuuden, mutta siihen se yleensä jää.

Pettureita sen on hyvin vaikea sietää, mutta pyrkii aina ajattelemaan järkevästi ja rauhallisesti, ei pikaisesti ja tunteella. Ajattelee, että tunteet pitäisi aina näyttää avoimesti, vaikkei itse niin teekkään. Kniejan naamalta on hyvin vaikea lukea tunteita, varsinkin kun silmätkin ovat peitossa, ja tuon äänestäkin tunteet kuultavat vain hyvin harvoin ja vain tiettyjen henkilöiden seurassa. Puhuu aina rauhallisella mutta kuuluvalla äänellä. Omalle jengille puhuessa äänestä kuultaa selvä lempeys, mutta muille puhuessa rauhallisesta äänestä ei erotu minkäänlaista pehmeyttä. Duskilaisia kohtaan Knieja suhtautuukin kylmästi, mutta rauhallisesti. Se ei koskaan rupea aukomaan heille päätään tai rupea haastamaan riitaa, vaan suhtautuu heihin usein huomiotta jättäen. Ei myöskään vastaa riidanhaastoon, vaan häipyy yleensä paikalta tai yrittää puhua toisen rauhoittumaan. Tietenkin jos on pakko, turvautuu tuo väkivaltaan. Vaikka sen sisällä kupliikin viha Duskeja kohtaan, koittaa se silti yrittää kunnioittaa heidän valintojaan ja heitä toisina, elävinä olentoina.
Jengittömiin Knieja suhtautuu melko neutraalisti, mutta paljon ystävällisemmin kuin Duskeihin. Se ei yhäkään yritä käännyttää ketään, joten jättää jengittömät yleensä omaan arvoonsa. Kenenkään kun ei ole pakko sekaantua jengien välisiin ongelmiin - oikeastaan se ajattelee, että jengittömät ovat paljon onnellisimpia kuin jengilliset. Yleensä se kuitenkin pyrkii kohtelemaan kaikkia samanarvoisesti, eikä välttämättä aina haluakaan tietää, mistä jengistä uusi tuttava on. Ihan vain sen takia, ettei tarvitsisi heti leimata toista jonkinlaiseksi. Johtajan rooliin sitä motivoi ajatus paremmasta, yhteisestä huomisesta, jossa ihmisetkin voitaisiin suvaita. Tietää, että jos Duskienluonteiset pokémonit saisivat vallan kaupungissa, siitä seuraisi vain kaaosta. Pahoja ihmisiä on siinä missä pahoja pokémonejakin, ja Knieja ajattelee, että heidän pitäisi ennemminkin taistella sellaista pahuutta vastaan - eli itsekkyyttä, vallanhimoa ja muita negatiivisia asioita vastaan.

Knieja mietiskelee paljon, sillä viettää melko paljon aikaa omissa oloissaan. Hymyilee hyvin harvoin, ja asenne elämääkin kohtaan on melko vakava. Ei mielellään pelleile asioilla. Ottaa helposti vastuun kaikesta pieleen menneestä, joten voisi sanoa, että omaa huonon itsetunnon. Johtajana itsetuntoa toki tarvitaan, joten Knieja osaa peittää huonon itsetuntonsa ihailtavan hyvin. Sisäisen maailman murentuessa ulkokuori vain kovenee. Knieja on kuitenkin realisti, tietäen mihin pystyy ja mihin ei, joten huono itsetunto harvemmin vaikuttaa mihinkään muuhun kuin Knieja mielialaan.
Mutta vaikka tunteet eivät näy, käsittelee Knieja niitä kuitenkin melko paljon. Knieja näkee paljon erilaisia tunteita pelkästään arjessa, joten syytä miettimiselle kai onkin. Knieja kiinnittää paljon huomiota arjen yksityiskohtiin, viettäen osan ajastaan kaupungin hulinassa ja osan metsien hiljiasuudessa. Tunnollisena johtajana se on kuitenkin melkein aina tekemässä asioita jenginsä hyväksi.


Menneisyys: Haaleanruskea, kahdelle Flygonille syntynyt Egg lojui pienen autiomaan laitamilla, suojassa hiekkamyrskyltä suuren kiven alla. Sellaisten pokémonien jälkeläiselle oli täysin normaalia olla sellaisessa paikassa, mutta täysin yksikseen jätettäminen ei ollut täysin normaalia. Niinpä avuton pokémoninalku oli täydellinen kohde vihollisille, ja sellainen ilmeentyikin. Utelias Rhydon nappasi Eggin mukaansa. Se oli jo vähällä iskeä Eggin lähimpään kiveen, selvittääkseen sen sisällön, kunnes paikalle saapui vikkeläkinttuinen Sandshrew, joka nappasi Eggin Rhydonin nenän edestä ja katosi pian tuon katseelta.
Utelias oli Sandshrewkin, joten sekin meinasi aukaista Eggin omilla konsteillaan, kunnes Egg rikkoontuikin omin voimin. Ulos kömpi Trapinch, jonka ensimmäinen näky maailmasta oli pää kallellaan seisova Sandshrew ja ympärillä riehuva hiekkamyrsky. Sandshrew ei ollut Trapinchia kuin hieman vanhempi, ja itsekkin hylätty, joten kaksikko tuli hyvin juttuun. Trapinch sai Keikoksi esittäytyneeltä Sandshrewiltä nimekseen Knieja.
Pari vuotta autiomaassa asustettuaan molemmat olivat kyllästyneet samaiseen hiekkamaisemaan, ja päättivät lähteä tutkimaan muitakin alueita. Eräässä hiekkamyrskyssä kaksikko kuitenkin eksyi toisistaan, mikä oli kova pala Kniejalle, joka joutui jatkamaan matkaansa yksinään. Matka pois automiaasta sujui ongelmitta, mutta ulkomaailma oli vieras ja pelottava. Pian Knieja saikin huomata, että elämä ei tosiaankaan ollut kovin helppoa. Se näki pokémoneja, joilla oli asiat huonosti, ja se sai itsekkin kokea, miltä tuntui, kun asiat olivat huonosti. Välillä oli nälkä, välillä kylmä, välillä ei ollut sateensuojaa, ylemmän tason pokémon lähti perään...
Mutta lopulta Knieja löysi täydelliseltä tuntuvan paikan. Se oli kaunis keto, jonne oli asuttunut joukko pokémoneja. Caterpiet, Wrumplet, Venonanit, kaikki tulivat toimeen toistensa kanssa. Ilo syttyi tuon sisällä, ja Knieja ryntäsi tekemään tuttavuutta lähimpien Caterpien kanssa. Se ei kutienkaan ehtinyt muuta kuin esitellä itsensä, kun Caterpiet jo katsoivat Trapinchia halveksuen, ja menivät matkoihinsa, jättäen hämmentyneen Kniejan tuijottamaan heidän peräänsä. Ymmällään ja suruissaan Knieja käveli kedon laidalla olevan lammen luo, istahtaen sen viereen. Silloin se näki ensimmäisen kerran oman naamataulunsa, eikä enää ihemetellyt, miksei ollut päässyt mukaan porukoihin. Hän oli täysin erinäköinen, muukalainen muiden metsän pokémonien seassa.

Katsellessaan metsän elämää Knieja näki miten osasta pokémoneista kehittyi perhosmaisia pokémoneja. Pieni Trapinch tunsi pelkoa; tulisiko hänestäkin perhonen? Knieja päätti jättää metsän taakseen, kun sattui näkemään puussa roikkuvan Pupitaren, joka mätkähti alas kehittyessään valtavaksi Tyranittareksi. Ja se oli kaukana heikoista perhospokémoneista. Suuri pokémon venytteli ja päästi sitten voitonriemuisen mylväyksen ilmoille, niin että pieni Trapinc lennähti kauemmas.
Motivoitunut Trapinch aloitti itsensä treenaamisen. Kehitystä tuli vuosien varrella, mutta kehityksen vaikutukset tuntuivat näkyvän hyvin hitaasti. Seuraavaa muotoa ei vain näkynyt eikä kuulunut, joten yksinäisen Trapinchin toivo ja voimat alkoivat hiipua. Kaiken kaupaksi paikalle eksyivät sen vanhat tuttavat, muutama Butterfree, jotka pilkkasivat ensimmäisessä muodossaan olevaa Trapinchia. Yksi Butterfreeistä innostui jopa iskemään Kniejaa Psybeamilla, mikä todella tuntui harjoitteluista huolimatta. Paikalle kuitenkin ilmestyi suurikokoinen Scolipede, joka hääti perhoset helposti paikalta. Suuren pokémonin perästä ilmestyi ihminen - ihan kuin Knieja ei olisi säikähtänyt jo tarpeeksi Scolipeden nähdessään.
Ihminen puhui Kniejalle lempeästi, mutta Trapinch ei liiemmin kuunnellut sanoja. Se oli vain niin liikuttunut siitä, että joku pitkästä aikaa puhui sille lempeästi, ja että joku todellakin puolusti sitä. Se oli ensimmäinen askel ystävyyteen ihmisten kanssa.

Poképalloon ei Knieja joutunut, mutta eleli ihmisen luona Pokeruksessa jonkun aikaa. Liikkuessaan ulkona Knieja sai tietää jengeistä, ja kuuli myös, millaisia jengejä ne oikeastaan olivat. Kerran se jopa näki itsensä Dawnien johtajan, ja vakuuttui siitä, miten johtajan ympärillä parveilevat pokémonit tuntuivat palvovan ja kunnioittavan johtajaansa. Kniejaa ei oltu koskaan palvottu, Joakin oli aina hirveän kärttyisä, joten valta alkoi tosiaankin kiinnostamaan nuorukaista. Treenaus jatkui yhä kovemmin, ja Knieja kehittyi Vibravaksi, ja Vibravasta Flygoniksi. Knieja ei tiennyt miten päin olla - siitä ei ollut tullut mahtavaa Tyranitarta, muttei kamalaa Butterfreetä - tämä oli sopiva muoto. Olo tuntui erilaiselta, kevyeltä... Kniejalla oli ennenkin ollut siivet, mutta nyt siivet olivat isot, ja niillä lentäessä tuntui kuin olisi voinut nostattaa suurenkin hiekkamyrskyn. Tavoite oli toteutunut, mutta vallanhimo ei ollut kadonnut. Knieja oli viihtynyt ihmisen seurassa, mutta päätti lähteä toteuttamaan uutta tavoitettaan. Muutaman kyselyn jälkeen tuo löysi Dawnien silloisen johtajan, ja haastoi tuon taisteluun varmana uusista voimistaan.
Mutta pian nuorukainen löysi itsensä makaamasta maassa, verta vuotaen ja hämmentyneenä. Se oli ensimmäinen kerta, kun se oli loukkaantunut näin pahasti, ja se sai Kniejan säikähtämään. Johtaja, jonka paikkaa Knieja ei ollut saanut, antoi Flygonin kuitenkin mennä. Mutta vaikka henki säästyi, joutui Knieja silti maksamaan mielestään kalliin hinnan - sen vasen siipi oli saanut kokea melkoista kohtelua, eikä Knieja kauhukseen voinut enää lentää niinkuin ennen. Se harjoitteli liitämistä kiipeämällä talojen seinille ja liitämällä sieltä. Aluksi suoraa seinää oli vaikea kiivetä, mutta pian se onnistui suhteellisen hyvin siiveniskujen avulla.

Vaikka Knieja oli kokenut tappion, ei asia tosiaankaan jäänyt sikseen. Harjoittelu jatkoi, ja nyt Kniejalla oli enemmän motivaatiota kuin ennen - siiven vahingoittamisesta ja muusta nöyryytyksestä ei niin vain selviäisi. Kaupungin laitamalla uusia iskuja opetellessaan se näki liikettä etäämpänä, ja kääntyi tulokkaan suuntaan. Puiden takaa oli ilmestynyt Sandslash, ja hetken molemmat vain tuijottivat toisiaan, kunnes Sandslash puhui. "Anteeksi, olin vain ohikulkumatk-"
"Keiko!" Knieja huudahti. Kuulumiset vaihdettiin pikaisesti, ihailtiin toisten muotoja ja vertailtiin hieman voimiakin... Ja sitten Knieja kertoi tavoitteestaan. Keikon ilme synkkeni, ja tuo kertoi jotakin, mitä Knieja ei olisi halunnut kuulla. Keiko oli liittynyt Duskeihin.
Kaksikon tiet erkanivat jälleen, ja se vaivasi Kniejaa kauan. Jonkin typerän jengin takia... miksi Keiko edes oli liittynyt Duskeihin? Ei ihmisissä ollut mitään pahaa. Yhtälailla oli pahoja pokémonejakin. Miksi nuo jengit oli edes perustettu, mitä järkeä niissä oli... Miten Knieja saisi ne pois? Kenellä oli ylin valta?

...Johtajalla.

Uusi yritys. Jälleen Dwanien johtaja seisoi hänen edessään, yhtä vahvan näköisenä kuin viimekerrallakin. Mutta Kniejakin aikoi olla vahva. Vahvempi. Knieja halusi Keikon takaisin.
Knieja sai voiton, muttei Keikoa takaisin. Hänellä oli Dawnin johtajan titteli - ei hän voinut lähteä Duskien sekaan Duskilaista etsimään. Yhtäkkiä kaikki vapaa-aika oli poissa, oli tuhat ja yksi asiaa mitä tietää ja tehdä uutena johtajana. Hätäpäissään Knieja kiirehti Joan luokse, pyytäen tuota luottohenkilökseen, oikeaksi kädekseen. Scolipede suostui ilman emmintää ja lähti nuoremman matkaan. Joa suoritti tehtäviä Kniejan kanssa, mutta pikkuhiljaa Knieja alkoi pärjäämään omillaan. Kniejan tyyli tosin oli melko rento ja huoleton, eikä tuo aina miettinyt asioita täysin loppuun saakka. Joan apua ei tarvittu enää niin paljoa, eikä Kniejalla ollut edes aikaa Joalle yhtä paljon kuin ennen. Eräs päivä Joa kuitenkin pyysi Kniejaa syrjemmäs kaikeasta, sillä halusi puhua.

Pistävän katseen kera Joa kertoi, miten ei kokenut Kniejan olevan sopiva johtamaan Dawneja, sanoen miten Knieja veisi heidät vain mukanaan tuhoon. Joan mielestä hän olisi parempi johtaja. Ennen kuin Knieja osasi edes ajatella miten vastata, tunsi tuo pistoksen alavatsassaan, ja laskiessaan katseensa se näki punaisen nesteen värjäävän ruohikon ja sitä iskeneen Scolipeden sarvet. Joa veti sarvensa pois ja tuijotti Kniejaa haastavasti, jopa voitonriemuisestikkin. Kniejan katse oli kuitenkin kaikkea muuta kuin haastava - se tiesi, etteivät välit Joan kanssa olleet olleet mitkään parhaat mahdolliset, mutta silti, tulla petetyksi näin, vaikka oli nimennyt Joan oikeaksi kädekseen - se sattui. Tälläistäkö oli olla johtaja? Tätäkö Knieja oli tosiaan halunnut?

Palkkioksi johtajana olemisesta Knieja sai arvet alavatsaansa, ja menetti välinsä Joaan. Knieja todellakin pohti, halusiko johtajan tehtävää enää. Mutta miettiessään se tajusi, että voisi kenties vaikuttaa muihin siten, etteivät nämä tekisi muille sitä mitä Joa oli hänelle tehnyt. Jos hän vain saisi kitkettyä muistakin pois sen vallanhimon, jota hän itsekkin oli joskus omannut, ja saisi muut tajuamaan, miten muiden satuttaminen todellakin sattui...
Niinpä rauhanomaiseksi ja järkevämmäksi kantapään kautta oppinut johtaja piti paikkansa, mutta muuttui epäileväksi ja katkeraksikin. Se vetäytyi joksikin aikaa lähimpään metsään ja sen varjoihin, ja oppi kiipeilemään entistä paremmin ja oppi myös elämään puolisokeutensa kanssa. Alavatsan haavat olivat kuitenkin vaurioittaneet sen maksaa jotenkin, joten väliinsä Knieja ei pääse liikkeelle ollenkaan, mutta sitä tapahtuu harvoin. Yleensä tuo onkin metsässä, mistä sitä on hyvin hankala löytää, tai päämajassa, josta sen löytää helpommin.

Kyky: Levitate

Hyökkäykset:
Sandstorm
Earthquake
Hyper Beam
Dragon Rush
Dragon Breath

Galleria:
Warrelta
Shadelta

[Pelitilanne + suhteet]

Pelaaja: Kasetti.

_________________
       
Eho, Knieja, Roanoke
Atanar, Kulju, Emial
ava&ak © warblinded
Takaisin alkuun Siirry alas
Näytä käyttäjän tiedot
 
Knieja - Flygon - Johtaja
Näytä edellinen aihe Näytä seuraava aihe Takaisin alkuun 
Sivu 1 / 1

Oikeudet tällä foorumilla:Et voi vastata viesteihin tässä foorumissa
Pokerus the coastal town :: Hahmoesittelyt :: Dawn-
Siirry: