Pokerus the coastal town

~ Valinta on sinun ~
 
PääsivuFAQKalenteriHakuKäyttäjälistaKäyttäjäryhmätRekisteröidyKirjaudu sisään

Jaa | 
 

 Zohar - Noctowl - Tietäjä / Viestinviejä

Näytä edellinen aihe Näytä seuraava aihe Siirry alas 
KirjoittajaViesti
Shade



Viestien lukumäärä : 41
Join date : 29.11.2015

ViestiAihe: Zohar - Noctowl - Tietäjä / Viestinviejä   To Joulu 17, 2015 3:00 am

Nimi: Zohar
Pokémon: Noctowl
Nimen selitys: Zohar tarkoittaa valoa, loistetta tai kirkkautta hepreaksi. Kyseinen noctowl sai juuri tämän nimen sen kauniiden, kullanväristen silmien ansiosta.
Tyyppi: Normaali/Lentävä (Normal/Flying)
Ikä: 37 v
Syntymäpäivä: 28.4.
Horoskooppi: Härkä
Sukupuoli: Koiras
Seksuaalisuus: Heteroseksuaali
Jengi: Dawn
Asema: Viestinviejä / tietäjä

Ulkonäkö: (kuva tulossa)

Ulkonäöltään Zohar on melko tavanomaisen Noctowlin näköinen, ehkä aavistuksen verran tavallista kookkaampi. Sen höyhenpeite on ruskeankirjava, takaa ja pyrstöstä tummemman ruskea. Rinnuksessa olevat kuviot ovat myös tummanruskeita, jopa mustia, ne muistuttavat enemmän V-kirjainta kuin kolmiota (hieman kuin Totorolla, mutta toisin päin). Rinnuksessa sillä on hieman vaaleampaa höyhenpeitettä kaulan kohdalla, samoin ”höyhensarvissa”, siipien sisäpuolella sekä silmiä ympyröivissä rinkuloissa. Rinkuloissa on lisäksi juuri silmän alapuolella pieni kolmionmuotoinen kuvio kummallakin puolella. Silmät ovat kullanväriset punaisista poiketen. Vasemman silmän näkö on ajan saatossa hieman heikentynyt, minkä johdosta omistaja teetti pöllölle kultareunaisen monokkelin. Lisäksi pöllön oikean jalan varpaassa on kultainen timanttisormus, jonka tumma kivi sädehtii auringonvalossa kuin tähtitaivas. Tämän sormuksen koiras sai myös aikoinaan omistajaltaan.

Luonne:

- säyseä, mukautuva (docile) = 0
- Valpas äänille. = Alert to sounds. (-> speed)

Zoharin luonne on muuttunut hyvin paljon, pitkälti sen elämän käännekohtien takia. Lapsuuden rasavillistä ja seikkailunhaluisesta nuorukaisesta on kasvanut vastuuntuntoinen ja järkevä pöllöherra. Toki koiraan sisällä asuu vielä myös se seikkailuja rakastava nuorukainen, mutta nykyään useammin seikkailunhalua täyttää kirjoista aukeavat maailmat ja tarinat konkreettisten seikkailujen sijaan. Zohar viettää aikansa pitkälti yksin mietiskellen ja kirjoja lueskellen, mutta keskustelee myös mielellään muiden kanssa sopivan tilanteen sattuessa. Zohar on myös harkitseva ja punnitsee vaihtoehtoja ennen merkittävien päätösten tekemistä. Zohar tuntee oman arvonsa, muttei millään tavalla halua korostaa sitä tai edes osaamistaan. Pöllö on nöyrä ja pitää yksilöitä tasa-arvoisina, niin ihmisiä kuin pokemoneja.

Zohar ei varsinaisesti ole pessimisti vaan realisti, mutta pystyy usein kuvittelemaan pahimman skenaarion tai ainakin kiinnittämään huomiotaan pieniin yksityiskohtiin. Kuitenkin se arvostaa myös pieniä asioita, jotka tuovat sille iloa. Se saattaa jäädä pitkäksi aikaakin ihailemaan pieniä, kauniita asioita, kuten lumihiutaleita ikkunassa, tuulessa heiluvaa ruohikkoa tai kukkivaa kukkapeltoa. Pienet asiat muistuttavat elämän ainutkertaisuudesta, minkä vastapainoksi pöllöherra nauttii kirjojen pariin uppoutumisesta.

Zohar on myös hyvin luotettava, sillä vaativathan viestinviejän tehtävät myös nopeutta ja täsmällisyyttä ja lähetysten viemistä perille, säässä kuin säässä. Pöllöherra on myös vahva ja nopea, mutta välttelee mieluummin turhia taisteluja tai pakenee paikalta. Pieni kolhu omassa arvokkuudessa on pienempi haitta kuin toisten vahingoittaminen taisteluissa. Kuitenkin jos pöllölle tärkeät henkilöt ovat vaarassa, puolustaa se niitä parhaansa mukaan.

Menneisyys:

Zohar kuoriutui munastaan pesäkolossaan pienessä lehtometsässä. Noctowl-pariskunta piti hyvää huolta Zoharista ja sen kahdesta sisaruksesta. Hoothoot-poikasten lapsuus ja nuoruus kului vanhempien kertoessa jännittäviä tarinoita historiasta ja kaukaisista maista. Poikaset kisailivat usein siitä, kuka lentää vikkelimmin puusta toiseen tai väistelee toisten liikkeitä parhaiten leikkimielisissä otteluissa. Zoharista varttui hyvin utelias ja seikkailunhaluinen nuorukainen, ja se joutui usein mitä erilaisempiin kommelluksiin. Pöllön kotimetsä ja lähipiiri tarjosivat mitä ihanteellisimmat olosuhteet harjoittaa ja kehittää taitojaan, niinpä siitä tulikin vähitellen hyvinkin vahva ja nopea lentäjä. Viimein koitti päivä, jolloin varttuneiden pöllöjen oli aika lähteä pesästä tutkimaan maailmaa ja etsimään omaa paikkaansa. Oman matkan aloittaminen tuntui sekä jännittävältä että pelottavalta: Minne suuntaisi tai mitä oikein tekisi? Olisiko maailma kotimetsän ulkopuolella sellainen kuin vanhempien tarinoissa vai jotain aivan muuta?

Oman tien löytäminen ei kuitenkaan sujunut aivan ruusuisesti, ja pöllö joutuikin kovaan myrskyyn. Sade piiskasi hoothootin siipisulat läpimäriksi, tuuli riepotteli poloista ja muodosti jäätä tämän sulkiin. Lentäminen kävi hyvin vaikeaksi ja näkyvyys oli heikohkoa, mutta vaikeudet eivät loppuneet siihen. Parvi vihaisia skarmoryja havaitsi pöllönuorukaisen ja syöksyi tämän kimppuun. Skarmoryjen nokat ja kynnet tekivät pahaa jälkeä, mutta Zohar ei voinut noin vain luovuttaa. Koiras ei juurikaan halunnut taistella, mutta sen oli pakko. Sen itsepintaisuus ja päättäväisyys saivat sen kehittymään noctowliksi, mutta tätä muutosta se ei kuitenkaan heti huomannut. Skarmoryja oli kuitenkin aivan liikaa ja sinnikkyydestään huolimatta pöllönuorukainen ymmärsi, että ainut tapa pelastua, olisi paeta. Ja lujaa. Se syöksyi alas niin lujaa kuin vain pääsi toivoen karistavansa parven kannoiltaan. Zohar huomasi kuitenkin maan pinnan lähestyvän yllättäen ja linnun siivet olivat niin kohmeessa ja ruhjeilla ettei se ehtinyt laskeutumaan kunnolla, vaan iskeytyi kylmään, märkään maahan. Zoharia viilsi sietämätön kipu sen toisessa siivessä ja se oli liian väsynyt ja kykenemätön liikkumaan. Kaikkialla oli vain synkkää kuusimetsää, mutta kaukaisuudessa pieni valo lähestyi pöllöä. Oliko tämä kuollut? Eihän tämä näin voinut päättyä, juurihan hän oli huomannut kehittyneensä ja pitäisi päästä kertomaan asiasta sisaruksille ja perheellekin.. He tulisivat olemaan niin ylpeitä.. Pöllön viimeinen muistikuva oli tämä lähestyvä, lämmin valo ennen kuin se menetti tajuntansa.

Kun koiras seuraavan kerran avasi silmänsä, se löysi itsensä hyvin vieraasta ympäristöstä. Huone oli hämärä ja aurinko pääsi paistamaan vain heikosti pienestä pirtin ikkunasta huoneeseen. Koiras pystyi vain arvailemaan, kuinka se oikein oli tänne joutunut ja ennen kaikkea, mikä tämä kyseinen paikka oikeastaan oli. Zohar säpsähti kuullessaan askelia ja yritti päästä siivilleen, tässä kuitenkaan onnistumatta. Lintua lähestyi tumma hahmo, jonka Zohar tunnisti ihmislajin edustajaksi. Zohar oli hyvin yhteistyöhaluton ja epäluuloinen ihmisen aikeista, mutta tämä ei kuitenkaan vaikuttanut erityisen uhkaavalta. Mies istahti pöllön viereen ja tarjosi sille ruokaa ja vettä. Zohar vastusteli ensin vieraan elettä, mutta antoi kuitenkin periksi, pitihän voimia kuitenkin kerätä, että tästä murjusta pääsisi pakenemaankin. Pöllön syödessä mies vilkaisi sen siipeä ja mumisi jotain itsekseen murtumasta. Sitäkö se olikin, pöllö mietti ja pelkäsi kovin, ettei enää koskaan pääsisi lentämään. Zoharin yllätykseksi mies kuitenkin haki tarvikkeita ja sitoi siiven. Zohar pääsi liikkumaan huoneessa vapaasti, vaikka lentäminen ei vielä luonnistunutkaan. Aikaa kului ja vähitellen Zohar myös alkoi kiintymään tähän ihmiseen, olihan tämä pitänyt pöllöstä hyvää huolta ja pelastanut varmalta kuolemalta. Pöllöä kuitenkin ihmetytti, mihin tämä ihminen aina karkasi päivisin. Niinpä eräänä päivänä se piiloutui miehen laukkuun, jonka tämä otti aina mukaansa lähtiessään.

Laukusta pöllö kuikuili ympärilleen ja se näki paljon erilaisia rakennuksia ja ihmisiä ja pokemoneja – kummallista kyllä yhdessä ja näyttäen tulevan toimeen keskenään. Mies suuntasi suurta, vanhannäköistä rakennusta kohti, joka näytti Zoharista lumoavan kauniilta. Mies käveli pitkän käytävän halki, jonka ympärillä oli lukuisia metrejä kirjahyllyjä mitä erilaisempien opusten täyttäminä. Mies istahti pienen kirjoituspöydän ääreen, sytytti lampun ja tavoitteli kädellään kirjoitusvälineitä laukustaan, kun käsi osuikin yllättäen johonkin pehmeään. Pöllönuorukaista pelotti hieman, suuttuisiko mies salamatkustajasta, mutta sen sijaan miehen kasvoille muodostui leveä virnistys ja tämä purskahti nauruun. Mies nosti pöllön kirjoituspöydälle ja taitteli sille mukavan lepopaikan takistaan. Pöllö tarkkaili haltioituneena, kuinka mies kastoi sulkakynänsä musteeseen ja taiteili hienoja koukeroita paperille. Tai siltä ne Zoharista näyttivät, kunnes se vähitellen alkoi huomaamaan, että noilla koukeroilla oli myös merkitys ja niistä muodostui sanoja. Niin kului päiviä ja kuukausia, sama rutiini toistui päivästä toiseen, pöllö pääsi mukaan miehen työpaikalle ja tutkimaan eri kirjojen saloja. Miestä matkimalla pöllö myös opetteli kirjoittamaan, pitäen mustekynää nokassaan tai varpaissaan.

Eräänä päivänä mies tutki taas pöllön siipeä ja päätti ottaa siteen vihdoin pois. Zohar hieman epäröi, sillä eihän se ollut lentänyt pitkään aikaan ja se, mitä viimekertaisella lennolla tapahtui, kaiveli yhä linnun mieltä. Mies kuitenkin rohkaisi lintua luottamaan vaistoihinsa ja yrittämään. Jo muutaman yrityksen jälkeen pöllö oli taas siivillään ja kaarteli komeasti ilmassa. Mies katseli pöllön lentoa ja pyyhki samalla kyyneleen poskeltaan. Hänen mielensä valtasi haikeus, vaikuttihan tilanne siltä, että oli tullut aika, jolloin ystävysten tiet eroavat. Mies olikin kuin ällikällä lyöty, kun pöllöystävä hetken kaartelun jälkeen palasi takaisin miehen olkapäälle. Pöllö oli kuitenkin päättänyt jäädä, sillä se oli löytänyt täältä ikuisen ystävän ja kutsumuksensa.

Koska Zohar taas luotti lentotaitoihinsa ja ennen kaikkea itseensä, mies ehdotti sille hyvin tärkeää tehtävää, nimittäin viestinviejänä. Mies ymmärsi, että alakynteen joutuminen skarmoryjen kanssa painoi yhä koiraan mieltä ja ehdottikin, että he yhdessä harjoittelisivat erilaisia erikoisliikkeitä. Niinpä Zoharin liikesetistä tuli hyvin monipuolinen ja se pärjäisi viestinviemistehtävillään jopa taisteluihin joutuessaan erilaisia uhkia vastaan. Zohar nautti työstään kovasti ja tiesi tekevänsä tärkeää työtä. Koiras kuljetti lähinnä kiireellisiä kirjeitä ihmisiltä toisille, joskus lääkkeitä tai muita tärkeitä asioita. Matkoillaan se näki mitä erilaisempia paikkoja tulivuorista jäätikköihin, erilaisilla alueilla asustavia pokemoneja ja jopa legendaarisia sellaisia ainakin vilaukselta. Joskus se kuljetti viestejä kaupungista toiseen, joskus jopa merien yli. Sille jäi kuitenkin aina aikaa kirjastossa lukemiseen ja miehen kanssa oleskeluun.

Viestinviemistehtävät kuitenkin vähitellen vähenivät ja yhä useammin pöllö vietti aikaansa miehen kanssa kirjastossa. Molemmat vanhenivat arvokkaasti pikkuhiljaa ja tämä vaikutti myös pöllön näköön. Mies päätti teettää pienessä optikkoliikkeessä pöllölle monokkelin, samalla kun kävi korjauttamassa lukulasinsa. Tiedonjanoinen kaksikko luki mielellään historiasta, tähdistä, seikkailuista ja muista erilaisista kertomuksista. Miehen askel alkoi kuitenkin käymään vähitellen lyhyemmäksi ja pöllö auttoi tätä tavalla tai toisella, aina kykyjensä mukaan, esimerkiksi kirjoittamisessa vapisevaa kättä tukien tai sivuja kääntäen. Tilanne ei kuitenkaan näyttänyt muuttuvan parempaan suuntaan ja eräänä päivänä ei mies noussut enää sängystään pöllön herätysyrityksistä huolimatta. Koska miehellä ei ollut lähisukulaisia, pöllö päätettiin yksinkertaisesti vapauttaa. Zoharia näkee kuitenkin kirjastossa usein, sillä siellä elävät muistot pöllön ja miehen ystävyydestä ja heidän yhteisestä rakkaudestaan kirjoihin. Zohar suree yhä ystävänsä menettämistä, minkä takia se pitää entistä enemmän kiinni kirjoista ja tiedosta, koska se ymmärtää elämän ja kauneuden lyhyyden ja haurauden. Kirjoissa taas tieto pysyy ikuisesti ja ne ovat ajattomia.

Zoharilla on kuitenkin vielä yksi unelma: maailma, jossa pokemonit ja ihmiset elävät harmoniassa keskenään. Se on liittynytkin dawn-jengiin vaaliakseen muistojaan ihmisestään ja kertoakseen oman tarinansa. Tietojensa ansiosta pöllöltä voi kysyä neuvoa pulmaan jos toiseenkin ja se kykenee myös kokeneena lentäjänä viemään viestejä jengien välillä. Koiras antaa kuitenkin usein tilaa nuoremmille ja ottaa tehtäviä vastuulleen vain pyydettäessä tai tilanteen niin vaatiessa.

Kyky:
Tinted Lens (Hidden Ability). Iskujen, jotka eivät ole kovin tehokkaita vastustajaa vastaan (type resistance), voimakkuus tuplaantuu.

Hyökkäykset:
- Hypnosis -  Nukuttaa vastustajan syvään uneen. Osumatarkkuus on kuitenkin vain hieman yli puolet ja vaatii yleensä katsekontaktia vastustajan kanssa.
- Air Slash - Hyökkäys, joka tekee viiltävän iskun ilman halki. Voi saada vastustajan flinchaamaan, jolloin se on kykenemätön iskemään tuolla vuorolla.
- Psychic (TM) - Isku vahvalla telekineettisellä aallon voimalla. Saattaa myös alentaa vastustajan erikoispuolustusta (sp. defense).
- Steel Wing (TM) - Iskee vastustajaa teräksisellä siivellä. Liike voi myös nostaa käyttäjän puolustusta (defense).
- Agility (eggmove) - Nostaa käyttäjän nopeutta (speed) merkittävästi.

Muuta erityistä / mainittavaa:

Teemabiisit:
Owl City - Take to the sky https://www.youtube.com/watch?v=tl96jI4WBgg
Within Temptation - Memories https://www.youtube.com/watch?v=GM6PYawZ8nk

Tavatut / Suhteet:
-

Pelaaja:
Shade
Takaisin alkuun Siirry alas
Näytä käyttäjän tiedot http://shadettaja.deviantart.com/
 
Zohar - Noctowl - Tietäjä / Viestinviejä
Näytä edellinen aihe Näytä seuraava aihe Takaisin alkuun 
Sivu 1 / 1

Oikeudet tällä foorumilla:Et voi vastata viesteihin tässä foorumissa
Pokerus the coastal town :: Hahmoesittelyt :: Dawn-
Siirry: