Pokerus the coastal town

~ Valinta on sinun ~
 
PääsivuFAQKalenteriHakuKäyttäjälistaKäyttäjäryhmätRekisteröidyKirjaudu sisään

Jaa | 
 

 Atanar - Blaziken

Näytä edellinen aihe Näytä seuraava aihe Siirry alas 
KirjoittajaViesti
Kasetti
asd
avatar

Viestien lukumäärä : 2117
Join date : 21.10.2010
Paikkakunta : Nangijala

ViestiAihe: Atanar - Blaziken   Su Helmi 21, 2016 12:58 am

KUVA

Pokemon: Blaziken
Tyyppi: Tuli/taistelu
Nimi: Atanarjuat
Kutsutaan: Atanar, harvempi tietää koko nimeä
Ikä: 30
Sukupuoli: Naaras
Jengi: Dusk
Asema: Tavallinen jengiläinen


Ulkonäkö: Atanar on hyvin pitkä blaziken, kohoten pitkien jalkojensa vuoksi normaaleja blazikeneja pidemmäksi. Tuon ruumiinrakenne on normaalin lihaksekas, etenkin jalat ovat paksut ja vahvat, mutta myös käsistä löytyy lihasta. Atanar onkin hyvin kykenevä potkaisemaan ja lyömään hyvin kovaa, ja käyttääkin lihasvoimaansa paljon taistellessaan. Ruumiinrakenteesta näkyy, että Atanar pitää kunnostaan hyvää huolta. Toisin kuin naaraspuolisilla blazikeneilla yleensä, on Atanarilla harvinaisen paljon sulkamaista, beigeä harjasta, ja toisin kuin yleensä, laskeutuu harjas kehon etupuolelle selän sijasta. Harjasta löytyy myös selän puolelta, ja selän puolella se on letitetty yhdeksi suureksi letiksi, jota pitelee koossa oranssit hiuspidikkeet. Myös blazikenin maski on pitkä, vaikka se on yleensä sellainen vain vastakkaisen sukupuolen blazikeneillä.

Pientä arpea löytyy punaisen peitteen seasta ja käsistä, lukuisten tappeluiden johdosta. Yhtäkään selvästi erottuvaa ei kuitenkaan ole näkyvillä. Ainut huomiota kiinnittävä on oikea silmä, joka on vasemmasta, sinisestä silmästä poiketen haalea, ja siitä puuttuu viiru, jonka vasen silmä omistaa. Oikean silmän näkö on kokonaan menetetty, joten Atanarin näkee usein asettelemassa itseään siten, että vasen puoli on muihin suunnattuna. Vasemman silmän ympärillä on usein oranssilla maalilla maalattuja kuvioita, jonka Atanar itse maalaa aina kyseistä maalia omistaessaan. Kuviointi on muisto äidistä, jolla oli tapana maalata kyseinen kuvio Atanarin kasvoihin tuon ollessa nuori, mutta se toimii myös huomion poisviejänä sokeasta silmästä.  

funny how we treasure what is true
cut me loose and give me something new

Luonne: Atanar on hyvin vahva persoona, jonka mieltä ei helposti käännetä. Keskustelukumppanina blaziken on tyyni, ja arvostelee keskustelukumppaninsa mielenkiintoisuuden hyvin nopeasti. Ensivaikutelma on siis kovin tärkeä Atanarin tapauksessa, sillä huonoa ensivaikutelmaa on hyvin vaikea muuttaa. Terävästä katseesta ja ylväästä olemuksesta huolimatta Atanaria ei ole vaikea sanallisesti lähestyä, jos vain kehtaa tehdä aloitteen. Atanar ei hae turhaa draamaa tai juonittelua, vaan arvostaa rehellisyyttä ja uskollisuutta. Se tosin johtuu lähinnä siitä, että kun ympärillä olevat saavat kakistettua asiansa pihalle omasta aloitteesta, ei Atanarin tarvitse käskeä. Vaikka blaziken ei ole helposti kiukustuvaa sorttia, käyttää Atanar usein hyväkseen pituuttaan ja vahvuuttaan muiden uhkailemiseksi. Suuttumaankin tuon toki saa, ja silloin usein turvaudutaan väkivaltaan asioiden setvimiseksi. Atanar suhtautuu moneen asiaan vain lievällä mielenkiinnolla, mutta ollessaan tylsistynyt, tulee siitä esille sen utelias puoli, jolloin se on valmis piinaamaan tai tappelemaan vastapuolen kanssa niin kauan, kunnes saa kuulla haluamansa. Silloin Atanar jopa nauttii siitä, kun toisesta pitää manipuloinnin tai väkivallan kautta onkia vastaukset, sillä ainakin saa aikansa kulumaan ja aivoilleen jotain tekemistä. Atanar tylsistyy kuitenkin helposti, eikä välttämättä uteliaallakaan tuulella jaksa kovin kauaa vääntää asioista muiden kanssa, vaan luottaa väkivaltaan sanojen sijasta. Atanar on kuitenkin usein vailla tekemistä, joutuen siis usein itse aloittamaan keskustelun ja päättelemään, pitääkö keskusteluseurastaan. Atanar kykenisi pitämään yllä ihan normaalia keskusteluakin, mutta alkaa usein utelemaan asioita turhankin tungettelevasti, piittaamatta siitä, koskeeko asia vastapuolen henkilökohtaisia asioita, jengiasioita, tai jotain ihan muuta. Siitäkään ei piitata, miten epämukavaksi keskustelukumppani olonsa tuntee. Atanaria ei liiemmin kiinnosta oma tai muiden oma tila, vaan tuo saattaa helposti ajaa vastapuolen vasten seinää, tai antaa toisen tulla lähelle vain todistaakseen, ettei aio olla ensimmäinen joka perääntyy.

Taistelujen suhteen tilanne on hieman samanlainen; Atanar saattaa ottaa fyysisen iskun vastaan ihan vain näyttääkseen, että kestää sen, vaikka olisi voinut vain väistää. Pakeneminen ei tule kuuloonkaan, ellei taistelu sitten ole selvästi epäreilu. Atanar on itsepäinen ja ylväs, muttei typerä, mieluusti välttäen häviön, jos vain voi.
Kuten Atanarin utelu kieliikin, on blaziken pohjimmiltaan jokseenkin utelias. Vaikka sen yleisolemus on etäinen ja sivumpaa arvosteleva, aloittaa se helposti tungettelun, varsinkin, jos vastapuoli tuntuu vähänkin kokevan olonsa tukalaksi tulilinnun seurassa. Kyseessä voi olla sitä, että toisten asioiden lisäksi Atanar on utelias siitä, miten toinen reagoi tungetteluun. Joskus blaziken toivoo toisen menettävän hermonsa, jotta saataisiin hieman tappelua, ja joskus se vain seuraa uteliaana, kun vastapuoli yrittää kiemurrella pois tilanteesta. Julma Atanar ei kuitenkaan ole, ja harvemmin kohtelee ketään niin täysin aiheetta. Joskus Atanarilla on kuitenkin hieman vääristynyt näkemys siitä, kuka on ”ansainnut” moisen kohtelun ja kuka ei. Loppujen lopuksi kyse on kuitenkin vain siitä, että blaziken saa tarkastella toisen reaktiota ja tekemisiä. Perustelut käytökselle ovat vain jotain, millä lintu koettaa oikeuttaa tekojaan itselleen, vaikkei hirveästi sitä edes vaivaudu tekemään. Normaali empatia löytyy, mutta siitä piittaaminen unohtuu silloin tällöin, joten kenties se onkin hieman vajaa. Mitään iloa toisen vahingoittamisesta blaziken ei saa, hupi löytyy toisen reaktion tutkimisesta. Tappelussakaan ei ole kyse toisen satuttamisesta, vaan tappelun kokemisesta ja siitä, että selviää vahvempana osapuolena.

Tarvetta mahtailuun ei myöskään ole, mutta joskus jonkinlaista suunsoittoa esiintyy. Etenkin, jos vastapuoli ei hätkähdä tulilinnun uhitteluista, saattaa Atanar käydä ärsyttäväksi sanoillaan, lähinnä vain reaktion aiheuttaakseen. Mitä vaikeampi vastapuolta on hetkauttaa, sitä enemmän tuo saa blazikenilta huomiota. Ei ole iloa kuulustella ketään, jonka vastaukset ja reaktiot ovat itsestäänselvyyksiä. Atanar nauttii siis siitä, että saa yrittää arvuutella, mitä vaikeasti luettavan henkilön mielessä liikkuu. Atanarinkaan pinna ei kuitenkaan kestä ikuisuutta; jos vastassa on täysi kivikasvo, saattaa blaziken itse olla se, joka aloittaa taistelun, kun hermo ei enää kestäkään. Atanar kuitenkin harvemmin ottaa asioita itseensä, eikä siis piittaa siitä, vaikka hermonsa menettäisikin. Vaikka tuo on ylväs, ei tuo piittaa ”maineestaan” tai sen menettämisestä. Pääasia on yhä se, että jotain tapahtuu. Omalla tunnepuolella ei ole niin hirveästi merkitystä, Atanar kokee sen ajattelun hiukan liian suureksi haasteeksi. Joskus oman tunnemaailmankin tutkintaan ryhdytään, mutta on todettu, että ympäristöä on mielenkiintoisempi seurata. Omat tunteet ovat harvinaisen latteat, mutta kyllä nekin löytyvät. Niiden vajaavaisuudesta johtuen Atanar ajaakin itsensä usein tekoihin, joita ei itsekään ymmärrä, ja jotka joskus jäävät vaivaamaan. Atanar on kuitenkin tottunut piilottamaan ei-halutut tunteet, ja unohtaa omat virheensä hieman liiankin nopeasti. Blazikenilla on myös taipumusta syytellä muita omista virheistään; jos jokin ei miellytä, oli se luultavasti toisen osapuolen syy, ei Atanaren.

Häviöitä tai muita pettymyksiä ei oteta hirveän raskaasti. Ne aiheuttavat ärtymystä, mutta Atanar ei ole huono häviäjä - ellei sitten ole kyse jostakin henkilökohtaisesta. Lähinnä Atanar on ikuinen oppija, pyrkien aina oppimaan tilanteista jotain uutta, mikäli vain selviää niistä. Rennokkuuden ja kärsimättömyyden raja on häälyvä, vahvasti riippuen päivästä, seurasta ja tylsyyden tasosta. Atanar ei liiemmin piittaa, keskusteleeko jengiläisen vai jengittömän kanssa, asemilla on harvemmin blazikenille sen suurempaa merkitystä. Itseä korkeampana olevillekin osoitetaan vain se pakollinen, minimaalinen kunnia, jottei sen suurempiin ongelmiin jouduttaisi. Atanar kun on harvemmin suoraan töykeä, mutta tykkää silti ajatella, ettei ole ketään alempana. Samantasoisiksi lasketaan lähinnä ne, jotka kykenevät tarjoamaan viihdyttävän taistelun tai mielenkiintoisen keskustelun. Viha on ainut tunne, jota Atanar on huono hallitsemaan, ja se saattaa ottaa linnun haltuunsa turhankin helposti kohdalle osuessaan.

oh
i wanna know
what does it feel like?
i need a hit
what does it feel like?

Menneisyys: Perheen ainut torchic ja nuorimmainen lapsi sai paljon huomiota vanhemmiltaan, etenkin kun toinen silmä sokeutui jo hyvin varhaisella iällä. Äiti blaziken oli kuitenkin paljon poissa, sillä kuului Dawniin, ja toimi sen menoissa ahkerasti. Äidin poissaolo jätti nuoren Atanarin paljolti yksi vastatyyppisten sisarusten ja isä empoleonin kanssa, ja vaikka minkäänlaista syrjimistä ei esiintynyt, koki torchic olonsa usein hyvin erilaiseksi. Aina kun leikkimielisesti harjoiteltiin, hävisi Atanar sisarusten tyyppiedun vuoksi, vaikka sisarukset eivät edes olleet tosissaan.
Atanarin menetettyä näkönsä toisesta silmästään jo kehityttyään tuo vietti enemmän aikaa isänsä kanssa kuin sisarustensa, tuntien vain olonsa entistä erilaisemmaksi heistä. Se ei kuitenkaan liiemmin häirinnyt Atanaria, tuo keskittyi opettelemaan elämistä uuden näkönsä kanssa. Näön rajoittuminen vaikutti paljon taistelutaitoihin, mutta isän opetuksella combusken oppi pärjäämään aina vain paremmin ja paremmin. Vaikka isä ei mitenkään yllyttänyt harjoitteluun, piti tuo silti hyvänä sitä, että lapset osasivat puolustaa itseään. Atanar oli kuitenkin enempi se, joka aina ehdotti harjoitteluhetkeä, kokien syvää halua olla parempi ja vahvempi.

Atanar halusi myös olla läheisempi äitinsä kanssa, joten liittyi itsenäisesti Dawniin jo 15-vuotiaana. Kauaa combusken ei kuitenkaan ehtinyt olla Dawnissa, kun eräänä iltana palatessaan äitinsä kanssa kotia kohden joukko humalaisia ihmisiä hyökkäsi kaksikon kimppuun. Ihmiset usuttivat omat pokémoninsa tulilintujen kimppuun, ja vaikka äiti oli vahva, oli tuo sairastellut viimeaikoina ja ei pärjännyt. Atanar onnistui tohinassa pakenemaan, ja hakikin isänsä paikalle. Kaksikon palatessa empoleon onnistui häätämään ihmiset ja pokémonit, mutta oli jo liian myöhäistä blazikenin pelastamiseksi.
Atanar koki tilanteen jälkeen syvää katkeruutta Dawnia ja hieman myös isäänsä kohtaan, vaikka tiesi, ettei tapahtunut tuon syytä ollutkaan. Combusken ei vaan ymmärtänyt, miksi vanhemmat olivat kuuluneet Dawniin, jos kerta ihmiset olivat tälläisiä. Nuorukainen ei myöskään ymmärtänyt, miksi isä oli antanut äidin olla jengissä yhä, vaikka oli itse eronnut lasten vuoksi. Atanar ei syyttänytkään isäänsä muualla kuin mielessään, mutta lähti silti kotoa. Kaduilla elo oli kuitenkin rankkaa, mutta pian Atanar muisti Duskin olemassaolon, ja liittyi sinne jo hieman alta 20-vuotiaana. Niinä aikoina Atanar kehittyi myös blazikeniksi.

Atanar viihtyi hyvin Duskissa ja suoritti paljon tehtäviä ahkeruutensa vuoksi. Tuo kaipaa paljon menoa päiväänsä, ja jengitoiminta täytti päivän useimmiten hyvin. Vuosia myöhemmin silloinen Duskien johtaja kuitenkin haastettiin ja valtaan nousi zoroark, jonka kanssa blaziken ei tullut toimeen. Atanar ei suostunut kumartumaan toisen edessä, joten erosi Duskista. Päivät venyivät tylsyydessä ja Atanar koki katkeruutta uutta Duskien johtajaa kohtaan, mutta päätti silti pysyä erossa Duskista. Tuo löysi pienestä seurasta jotakin tekemistä, muttei kuulunut tähänkään seuraan kauaa. Myöhemmin jengitöntä elämäänsä eläessään tuo tutustui typhlosioniin, jonka kanssa suhde kävi läheiseksi. Atanar sai uuden suunnan elämälleen, kun kaksikko sai jälkikasvua, ja vaikkei koskaan ollut ajatellut olevansa hyvä äiti, osoittautui typhlosion hyväksi isäksi. Perheen elämä oli leppoisaa, joskin myöhemmin Atanarin ja typhlosionin suhde muuttuikin hieman monimutkaiseksi; välillä kaksikko oli yhdessä ja välillä erossa, ja lopulta Atanaria ei liiemmin kiinnostanut, missä puoliso oli menossa. Joskus nähtiin, joskus ei nähty, mutta lapsesta pitivät kuitenkin molemmat huolta. Välit eivät ole huonot, vain erilaiset kuin ennen.
Lapsen vartuttua ja kehityttyä quilavaksi asti Atanar sai kuulla, että valta Duskissa oli jälleen vaihtunut. Uteliaana Atanar palasi takaisin jengiasioihin, pitäen kuitenkin perheensä erossa niistä. Blaziken liittyi uudelleen Duskiin, jossa viihtyy huomattavasti paremmin kuin normaalissa perhe-elämässä.

and thanks to those who give and those who dare
the Devil's closing in and I don't care

Kyky: Blaze

Hyökkäykset:
High Jump Kick
Sky Uppercut
TM38 Fire Blast
TM71 Stone Edge

Muuta:
– Isä Asuilaak asuu myös Pokeruksessa, mutta Atanar ei ole liiemmin tekemisissä tuon kanssa.
– TM-iskut opittu Duskiin kuulumisen aikana, varastettu ihmisiltä.
– Stone Edgen avulla Atanar kykenee luomaan maasta kivipylväitä, joita käyttää usein niitä pitkin hyppiäkseen.
– Kiitokset warblindedille luvasta luoda hahmo!

Galleria:
Warrelta ♥

Pelitilanne + suhteet

Sanat © Röyksopp

Pelaaja: Kasetti


© warblinded

no matter the progress
no matter the price
i'll suffer the consequence
my passion, my vice

_________________
       
Eho, Knieja, Roanoke
Atanar, Kulju, Emial
ava&ak © warblinded
Takaisin alkuun Siirry alas
Näytä käyttäjän tiedot
 
Atanar - Blaziken
Näytä edellinen aihe Näytä seuraava aihe Takaisin alkuun 
Sivu 1 / 1

Oikeudet tällä foorumilla:Et voi vastata viesteihin tässä foorumissa
Pokerus the coastal town :: Hahmoesittelyt :: Dusk-
Siirry: